Getuigenissen ouders

                           Mijn zoon V. zit nu al 6 jaar op de Buidtelberg.

                           Een school waar hij open bloeide en gelukkig werd.

                           De school geeft mij het gevoel dat we allemaal één grote familie zijn , bij problemen

                           of zorgen omtrent het kind staan zij altijd klaar.

                           Om een oplossing te zoeken in overleg met de ouders , of geven ze de nodige tips.

                           De mensen die in de Buidtelberg tewerkgesteld zijn, welke functie ze ook hebben,   

                           zijn allemaal stuk voor stuk , warme en liefdevolle mensen.

                           Ze staan ten allen tijde klaar voor ons , ik heb enkel heel veel lof over deze school de

                           Buidtelberg.

 

                                                               mama van een 10-jarige leerling

                             

 

Het was wel even schrikken voor ons toen ons zoontje op vierjarige leeftijd de diagnose “autisme (ASS)” kreeg. Hij was wel anders dan andere kinderen … maar elk kind is toch uniek, nietwaar?!

De school, waar hij zijn kleutercarrière was begonnen, gaf al snel aan dat de klas te groot voor hem was en dat hij de talrijke prikkels niet kon verwerken. Het buitengewoon onderwijs zou misschien een oplossing zijn …

Overschakelen naar het buitengewoon onderwijs? Dat was in onze gedachten nooit opgekomen. In elk geval een moeilijke beslissing. Zou ons kindje nu een “stempel” krijgen?

Op een woensdagnamiddag, begin november, zijn we op zoek gegaan naar de Buidtelberg. Op dat moment zou er wel niemand zijn … Maar toch, er brandde licht, en een vriendelijke dame, die busbegeleidster bleek te zijn, opende de deur en was direct bereid om ons een rondleiding te geven in de school. We kregen al snel een aangenaam gevoel en besloten de sprong te wagen.

Sindsdien krijgt onze zoon les op maat in een klein groepje, eigenlijk een luxe-situatie. Het gewone leerplan zorgt ervoor dat hij later, net als andere kinderen, kan verder studeren.

Maar het allerbelangrijkste aan de school is de, bijna familiale, warmte van de personeelsleden: van de lieve poetsdame tot de geëngageerde leerkracht en van de plichtsbewuste therapeut tot de directeur of directrice die altijd tijd voor je vrijmaakt.

Onze jongen is dankzij de Buidtelberg helemaal opengebloeid! Het ontroert ons als je de twinkel in zijn ogen ziet wanneer hij ’s morgens zijn vriendjes aan de schoolpoort ziet.

En ja, een gelukkig kind … daar ga je als ouder toch voor !

 

C., mama van een zesjarige kleuter. 

            

                      Enkele jaren geleden, op een moment dat we alle vertrouwen in iedereen en in

                  elk  systeem kwijt waren, werden we voorgesteld om kennis te maken met de

                  Buidtelberg.

                      Na veel overleg hebben we de stap gewaagd en een kennismakingsgesprek  

                  geregeld.

                  Dit bleek achteraf de eerste stap in de goede richting. Van alle fases die we    

                  hebben  doorlopen, alle wegen die we hebben bewandeld, geen van hen allen

                  bleken zo’n goede keuze als de keuze die wij uiteindelijk hebben gemaakt door

                  voor de Buidtelberg te kiezen. Wantrouwig zijn we enkele jaren geleden 

                  samen met onze dochter aan dit avontuur begonnen. En beetje bij beetje,

                  wonnen we terug aan vertrouwen, beetje bij beetje bloeide onze dochter weer open,

                  beetje bij beetje zagen wij in onze dochter terug de persoon die wij kenden, het blije

                 enthousiaste meisje dat anderen “beschadigd” hadden…zoveel was er niet nodig,

                 gewoon wat aandacht en duidelijkheid, structuur en rust wanneer nodig…

                 Zoveel toewijding, zoveel liefde voor elk kind, zoveel samenhorigheid, zoveel      

                 evidentie wat blijkbaar niet meer zo evident is in onze maatschappij…nergens

                 hebben we dat zo mogen ervaren als op de Buidtelberg… Van secretariaat, tot

                 buschauffeur, tot leerkracht, tot directie, elke personeelslid, samenwerkend met

                 maar één doel voor ogen, een plek waar kinderen hun goed (mogen) voelen, waar ze

                 elk (mogen) kunnen openbloeien in hun kunnen en doen….en tweede thuis.

                 Op de activiteiten en bijeenkomsten zag je dit telkens weer naar voren komen, de  

                 oprechtheid waarmee ELKE leerkracht elke dag opnieuw aan zijn/haar dagtaak

                 begon, met zoveel vertrouwen en vooral het geloof in elk kind. Zo mooi om te zien,

                 zo mooi om te ervaren en om hiervan te mogen getuigen Dank je wel Buidtelberg,

                 dank je wel IEDEREEN voor de goede zorgen, dank je wel voor ons meisje!

                 

                 mama en papa van 12 jarige leerling

 

 

Sinds de tweede kleuterklas en nu in het eerste studiejaar, dat bijna achter de rug is, zijn wij door hoogtes en laagtes gegaan en moeten we juf K.,juf H., juf S. en meester D. alsook de hele Buidtelberg familie bedanken.

 De leerkrachten die zeer veel inzitten met hun leerlingen en er ongelooflijk hard voor werken.
Iedereen kent haast iedereen en de grotere leerlingen helpen de kleineren

 Het beste dat S. kon overkomen, bepalend voor het verdere verloop van zijn studies en leven.
Wij brengen mijn pleegzoon elke dag van Lommel naar de Buitelberg en doen dat graag.
De klassen zijn niet te groot
Een warme school waar er een goed contact is tussen leerlingen en leerkrachten.Jullie leveren prachtig werk en halen het beste uit onze kinderen boven.

Jullie alle verdienen een dikke pluim!       

 pleegmoeder F. 

 

We zijn vol lof over Buidtelberg.

Onze zoon liep er 3 jaar school en is in die korte periode helemaal open gebloeid.

Hij had het voorheen erg moeilijk met zichzelf, had een laag zelfbeeld en maakte nauwelijks vrienden. In de prachtige groene omgeving vond hij snel zijn draai.

Na enkele maanden hebben we reeds een verandering kunnen zien in zijn gedrag, maar vooral ook in zijn ‘goesting’ om naar school te gaan. Hij kijkt op naar de leerkrachten, die met positieve aanmoedigingen het beste uit hem halen. Die begeleiding spreekt duidelijk alle kinderen aan, maar ook als ouder kunnen we door die extra ondersteuning weer op beide oren slapen.

Straks is het schooljaar afgelopen en zullen we met weemoed denken aan de big smile die op zijn gezichtje van onze oogappel verscheen bij het betreden van de speelplaats.

ouders 12-jarige leerling