Bouwstenen
Individuele verschillen / context
In onze school erkennen we dat elk kind een uniek persoontje is met eigen noden en behoeften. Ieder kind werkt op zijn leerinhoudelijk niveau en krijgt de nodige ondersteuning op socio-emotioneel vlak. We streven er naar dat ieder kind mag zijn zoals hij/zij is.
Dit wordt weergegeven in het Individueel Aangepast Curriculum (IAC)
We benadrukken dat een kind op onze school geen losstaand gegeven is, maar steeds deel uitmaakt van zijn/haar context. We vinden het belangrijk om in verbinding te staan met het gezin, opvoedingsverantwoordelijken,... om zo optimale groeikansen tot stand te kunnen brengen.
Hoe proberen we dit te realiseren ? : we hebben een orthopedagoge als ouderbegeleidster die in overleg gaat met ouders rond beginsituatie, opvoedings- en onderwijsbehoeften, we organiseren verschillende keren per jaar oudercontacten, regelmatig zijn er telefonische contacten door titularissen en directie, we streven een grote bereikbaarheid en openheid van de school voor ouders en hulpverleners na, we lichten ouders vanuit de klassenraad in, we hebben een oudercomité, via het organiseren van een ouderavond, er is regelmatig overleg met externe hulpverleners, ...